Gör det jag gör bäst...

...eller inte.

Blogga är helt enkelt inte min grej, så jag tänker inte skaffa någon snygg design eller lova att komma med dagliga uppdateringar. Jag tänker helt enkelt skriva här när jag har lust. :-)
Nu vet ni det.

Har alltså tagit mitt pick och pack och flytt till våra kosliga grannar i väst. Jag och Christian har fått tag på en helmysig, lagom stor lägenhet 5 km från oslo city. Bydel Bjerke närmare bestämt, i ett litet område som heter Refstad.


Flytten till Norge gick snabbare än vi båda tänkt oss. Christian fick snabbt napp på en ansökan och åkte på provjobb, veckan därpå satt vi i vår nya lägenhet och njöt. Så här satt jag, i en lägenhet i Oslo (världens dyraste huvudstad) utan jobb. Bestämde mig för att prova lyckan i närområdet och gick ner till en barnehage (förskola) 100 m från där vi bor. De blev superglada och ringde mig 2 dagar senare och bokade in mig för jobb.
Och på den vägen är det.

Nu har vi bott här lite drygt en månad och än så länge trivs jag bra. Eller så här kan vi säga. Jag trivs med vår lägenhet, jag trivs med området vi bor i, jag trivs med mitt jobb på Refstad barnehage och jag stortrivs med att bo tillsammans med Christian. Mer än så här jag faktiskt inte hunnit med. Men självklart kommer jag skaffa mig ett lite inehållsrikare liv efterhand. ;-)

Idag, torsdagen den fjärde november, har jag avslutat en vecka med barnen på avdelingen Athene (3-5 år). Det har varit en fartfylld, mysig och lärorik vecka. Vi har bland annat varit på tur (utflykt) till ishallen och haft snöbollskrig, haft bursdagsfirande (födelsedag), lysfest (ljusfest) och exprimenterat med kvävegas med förskolegruppen.
Imorgon är barnehagen stängd för barnen pga planläggningsdag. Personalen ska iväg på föreläsningar, men jag och Tania ska vara på barnehagen och städa och rensa.


Nu ska jag slå på TVn och hoppas på att bli lite trött. Christian jobbar sent hela veckan, så ví spenderar bara nätterna ihop. Men till helgen är jag ledig så då kan vi umgås på dagarna, det är fint!


Ha en fin kväll.




Kommentarer
Postat av: elin

bra syrran! nu vet vi vad du har för dig om dagarna ;)

2010-11-04 @ 21:58:16
URL: http://eelfstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0