On and on (and on and on)

Yes, life's go on.

Kan börja med att berätta lite om tisdagens arbetsdag. Var på Athene, och vi skulle på tur. Turen gick till Zoologiska museet på Töyen (har inte lärt mig skriva norska Ö:n på den här datorn).
Så med 18 barn begav vi oss mot ökerns T-bana. Att åka T-bana för mig är ganska nytt, och hade jag varit lika liten som de hade jag tyckt det varit världens coolaste grej. Men är man uppvuxen i Oslo antar jag att sånt hör till vardagen. T-baneåkningen gick väldigt bra och barnen var pigga och förväntansfulla. När vi kom fram satte vi oss vid ett bord utanför och spiste. Det var väldigt vackert väder, men också väldigt kallt. När vi hade spist opp gick vi in på museet. Vi gick runt och kollade på alla möjliga djursorter. Var hur kul som helst. Hade ingen aning om att endel djur ens fanns.

På museet fanns även en utställning. "Doctor Proctor - D. D. S. Ö. I. F. - Dyr Du Skulle Önsket Ikke Fantes" (Djur du skulle önska inte fanns). Det var sjukt äckliga fantasidjur som "Doctor Proctor" hade framställt. En del barn blev lite rädda eftersom djuren var äckligt stora och verkliga. Vi gick i princip bara igenom för imorgon ska förskolegruppen dit och se på den på riktigt. 

Här kommer några bilder: 

 
Sjukt äcklig. Vad tusan kommer ut ur röven?!


Ett äckligt djur med massa bölder och utväxter som har samlat på sig massa fimpar.
Om ni kollar noga i vänsterhörnet så ser ni en cigarett, det är hans unge som sitter och röker.


Kolla mellan benen, hahahaha.



Ja det var det. Vi var tillbaka vid barnehagen ca halv 3 (och gick 10) så dagen var i princip slut.





Idag har jag jobbat på Apollon med små gullungar. Snoriga sådana. Fanns inte en unge som inte hade grönt snor hängande. Och dom hostade och nös stup i kvarten. Blir jag inte sjuk nu är det något allvarligt fel på mig. Peppar peppar...
Var en mysig dag i alla fall. Var på en liten tur och plockade kottar.


Christian bytte till sig lunch idag så ikväll slipper jag vara alene. =)
+ att ikväll är det landskamp, Sverige-Tyskland.
Fotbollsmyskväll med min goding, kan knappt bli bättre!


Nu ska jag få något i magen.

Hade bra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

troligtvis försökte han fisa och så gick det inte så bra..

2010-11-23 @ 22:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0