Ordning och reda, pengar på fredag?

Nja, pengar är inget jag drunkar i för tillfället, men ordning och reda det blev det i alla förråd och skrymslen på barnehagen idag.

Idag var som sagt barnehagen stängd för barn och personalen var på föreläsningar. Jag och Tania och två studenter (praktikanter) var på barnehagen för att rydde (städa). Som säkert många vet, i alla fall vet du mamma, att förråd på förskolor och skolor (och säkert många andra arbetsplatser) inte alltid brukar vara så välorganiserade. Och detta var inget undantag. Innan vi började städa kunde man inte gå in i något av förråden, alltså inte ens komma åt det som stod längre in än längst fram. I slutet av dagen var mycket slängt, allt i ordning och alla hyllor platsmärkta. Eftersom det stora förrådet var längst nere i källaren blev det mycket tungt bärande uppför och nerför fyra trappor, så dagens träning är avbockad.
Hur som helst blev i alla fall resultatet väldigt bra.

Har även tänkt att ta tag i skurmoppen här också, vilket tar emot lite eftersom solen skiner våldsamt utanför fönstret. Men jag känner att en förkylning är påväg att blomma ut i min kropp, så jag orkar faktiskt inte ge mig ut och göra något speciellt.

Imorgon kommer mamma, Elin, Josefin och Pej på besök. Det ska bli härligt. Hoppas vädret håller i sig så vi kan njuta lite av huvudstaden. Mamma, Jossa och Pej stannar bara över dagen, men elin tror jag har tänkt att stanna över natten så vi får väl se vad lördagskvällen bjuder på. Har ju faktiskt inte provat på utelivet här än. ;-)
Men det tar vi imorgon.


Nu ska jag laga mig lite mat. Någon rätt med köttfärs, har inte riktigt bestämt mig.

Hade sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0