söndig söndag

Hejohopp. Söndag var det.

Idag har jag haft en allmänt tråkig och "söndig" söndag. Har tvättat, städat, plockat och bakat lite kladdis.
Snart kommer Christian hem, så det blir en söndagskväll med sällskap i alla fall. :-)


En helg till har passerat också. Min fredag var allt annat än fredagslik. Dagen alltså. Orkar inte dra allt, men allt var kaotiskt. Dagen började med att jag fick vara själv med nio 1-3-åringar, som jag aldrig träffat, i drygt en timme. När vi gick ut senare slutade det med att jag hade ansvar för fyra avdelningar ensam. Fruktansvärt dålig kommunikation och planering av personalen. Tur att barnen är så underbara. Dom förgyllde min dag, helt klart.
 

En liten söt flicka som hade bajsat och ville att jag skulle byta på henne:
"Emma, liker du å skifte bæsjbleie?" (Gillar du att byta bajsblöja?)
Haha, jag smälte. "Klart jeg liker det! Kom så går vi och skifter!" fick hon till svar. :-)


Igår (lördag) var jag till Lilleström och extraknäckte lite. Städade en stor lägenhet där 8 byggnadsarbetare bodde. Jag var förberedd på det värsta, men när jag kom dit var det hur fräscht som helst (i jämförelse med andra lägenheter jag städat). Det var heltäckningsmatta i hela lägenheten (förutom köket och badrummen) så jag slapp torka golven, och det var väldigt lättstädat. Hoppas dom blir nöjda, det luktar ju åtminstone mycket fräschare! ;-)


Nej nu ska jag försöka få plats att hänga en till megatvätt.


Hörs!

Hade gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0