svensk-norsk norsk-svensk?

Brrr, idag är det kallt alltså.


Har idag jobbat på Athene. Var med i fyraårsgruppen (som kallas Bertas venner) och var ute en hel del. En ganska händelselösdag måste jag säga. Jag stängde för första gången på Athene och sista timmen blev det kvar tre barn. Ett av barnen, en liten 3-årig gutt, satte sig i fange mitt (i mitt knä) och började prata med mig. Och plötsligt säger han "jag kan prata svenska med dig". Tror ni jag blev paff? Det visade sig att hans mamma var svensk och hans pappa också brukade prata svenska med honom. Haha. Han säger tydligen alltid "bajsa" och "förlåt" på svenska i barnehagen.
Det finns två tjejer också, ett syskonpar, som kan svenska. Deras mamma är också svensk.


Imorgon ska jag jobba på en ny avdelning. Arthemis. Det är en småbarnsavdelning (1-3 år). Ska bli kosligt. Imorgon jobbar jag till 15.30 och hoppas innerligt på att Christian har bytt till sig ett pass där han slutar 20 istället för 24. Ensam en fredagskväll är ju ingen höjdare. Kanske kan hälsa på Carro och Björn, som är på besök, isåfall.

Nu väntar jag med spänning på en pastagratäng med falukorv som står i ugnen. And it's made by me, and only myself. Hoppas den smakar ok, jag är sulten.

Anledningen till att jag använder norska ord förresten är att jag ofta tänker på norska nuförtiden eftersom under mina dagar i barnehagen måste jag ta till alla norska ord jag kan (och jag lär mig nya varje dag). Vill därför uppehålla min norska lite, och så känner jag att ni bättre får en inblick i mitt norska liv om jag använder lite av språket. ;-)


Nej nu börjar det lukta från köket, ganska gott faktiskt... :-P

Hadefint


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0