Want the sun to come and stay

Efter en tråkig, regnig, lagomt stressig och relativt vanlig tisdag sitter jag nu i soffan med datorn i knät. Färjestad spelar första SM-finalen men jag känner inte "hockeysuget".
Nu vill jag helst att det blir +15, sol och riktigt vår. Den här mellantiden är inte rolig alls. Ena dagen njuter man av solen ute i en tunn jacka, nästa dag måste man ta på sig långkalsonger och vinterjackan, dagen därpå spöregnar det. Det är ju april som april alltid brukar vara.

Men snart är det påsk och jag och Christian har långledigt. Vi kommer åka till Göteborg på onsdagen den veckan och antagligen sova en natt på hotell och sedan kanske besöka hans farfar. Christian har också pratat om att han bokat bord på den 4:e (?) bästa restaurangen i Sverige. Vi ska nämligen fira ett år. Vi har inget datum, men räknar april som vår månad. Egentligen var vi nog inte tillsammans före vi kom hem, och det var i slutet på april.



När påskledigheten är över är det valborg, 1:a maj och inte minst 17 maj som nog alla vet är Norges nationaldag och en väldig stor högtid här i Norge. Med andra ord, många röda dagar = kortveckor = inte lång tid till SOMMAREN. Som jag längtar. Har inga direkta planer eller förväntningar på sommaren, men ändå vet jag att den här kommer bli den bästa någonsin.



Nu ska jag ägna 15 minuter åt hockeyns slutskede. Måste ju hänga med lite i svängarna.

HADE GOTT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0