Hejhopp

Nu fick jag ett sug att skriva av mig lite. Blogga kan man inte säga att jag gör, en uppdatering per månad är väldigt roligt att följa. Men gillar att ha någonstans att skriva av mig på, bara för min egen skull. Är väldigt kul att gå tillbaka senare och se vad man gjorde och tänkte då.



Idag är det 29:e Mars och jag bor och jobbar fotfarande kvar på samma ställe. Som det ser ut nu så kommer jag stanna här i Oslo (och fömodligen på Refstad barnehage) ett bra tag framöver.
Idag önskade jag ferie (semester) i fellesferien (v.28, 29, 30), då barnehagen håller stängt. Eftersom jag jobbade tre månader förra året så har jag jobbat upp några semesterdagar, resten får jag ta utan lön.
Christians restaurang håller stängt hela juli, så vi har tänkt ha semester runt om i Sverige. Kanske, möjligtvis försöka jobba ihop någon vecka i Borgholm så vi får lite pengar över till hösten. 


Om några veckor är det påsk, och det är en lite större högtid här i Norge. Nästan alla barn kommer ha fri (ledigt) dagarna innan påsk, och här är även Skärtorsdagen en röd dag. Jag har fått ledigt onsdag-måndag så det blir långledigt. Planerna runt påsk är luddiga. Men kanske ska ner mot göteborg och hälsa på släktingar till Christian. Påsken spenderas i alla fall i Sverige. Älskade Sverige.




I helgen var vi i Branäs. Hade som vanligt supertur med vädret och jag har lärt mig åka bräda! Jiha! En liten anledning att inte deppa ihop när nästa höst och vinter närmar sig. ;-) Blev även en hel del alkohol. speciellt mellan 16-17.30 i fredags. Haha, den afterskin var galen!


Idag har jag jobbat (tidligvakt) och tränat. Nu sitter jag och "ser" på fotboll. Heja Sverige. Sverige är bäst. Ingen protest. I alla fall mycket bättre än vårt kära grannland...


Nej, vi får väl se när vi hörs nästa gång, "bloggen".

So long...

Kiss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0