Gör ett (sjuttioelfte?) försök att återuppta...

...bloggandet! :)

Man kan nog egentligen inte kalla det för bloggande, men jag har ett behov att skriva av mig ibland så det blir några ryck hit och dit.


När jag skrev det sista inlägget gick vi mot vår, nu går vi med stormsteg mot vinter. Idag kom faktiskt vintern på besök på riktigt med minusgrader i stort sett hela dagen. Men än är jag inte bitter, ska bli skönt med lite kyla. Speciellt snö! Längtar lite..


Ja, vad har hänt sen sist?
Antagligen en hel del, men ingenting väldigt dramatiskt.



  • Jag och Christian bor kvar i vår fina lilla lägenhet på Refstad i Oslo.

 

  • Jag jobbar kvar på Refstad barnehage och underbara avdelningen Apollon. En liten detalj är väl att jag nu mer har ett vikariat som pedagogisk leder (kan förklara lite mer i ett senare inlägg), vilket jag både är tacksam och stolt över.

 

  • Det går si så där med träningen. Tränar fortfarande på Elixia. Har intalat mig att jag har kommit igång nu, men så säger jag alltid och efter två veckor ligger jag i soffan en vecka igen (självdiciplinen, where are you?).

 

  • Jag saknar min familj och mina vänner hemma något enormt i perioder, och andra perioder känner jag inte den minsta lilla hemlängtan.


Nej, faktiskt så trivs jag mycket bättre än jag någonsin hade kunnat tänka mig här i Oslo. But still..... Sverige slår Norge med hästlängder. Så något permanent i detta deilige land blir det ikke.


Nog om mitt liv.

 

Ska fösöka bli bra på att lägga ut bilder (än en gång, ha inga höga förhoppningar...)!

Ska ladda in bilderna från min kamera med en gång, har inte haft dator på tre månader så det finns en del där!

So long

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0