15.01.12

Känner för att skriva av mig lite igen.

Har nyss kommit hem från en spontanhemresa. Det började med att jag fick ögoninflammation för två veckor sedan och jag kom fram till att jag BEHÖVER och VILL HA glasögon. Mamma hade, väldigt passande, fått ett erbjudande från Direktoptik i Karlstad. Ta 3 glasögon och betala för 1 + gratis synundersökning. Med tanke på att jag haft synfel sedan jag var 4, skaffade linser när jag var 12 och inte ägt ett par glasögon sedan dess så var det verkligen på tiden nu.
Det var meningen att jag och mamma skulle dela på erbjudandet, jag ta 2 par och hon 1. Men efter hennes undersökning kom dom fram till att det var onödigt för henne att köpa dyra bågar och jag fick istället välja 3 par (!!!)
Så det slutade med att jag valde ett par enkla svarta "vardagsbågar" i metall, ett par brunspräckliga plastbågar och ett par Just Cavalli bågar med solglas (också med styrka). Det tar 3 veckor före jag får dom. Ska bli så jäkla skönt att slippa att alltid ha linser i. Och fruktansvärt skönt att kunna SE på sommaren, då jag vanligtvis inte använder linserna alls.
Jag har inte fått använda linser nu i två veckor eftersom jag har haft en ihållande ögoninflammation, så jag har kännt mig ganska handikappad när jag inte ser allt skarpt, och får huvudvärk varje kväll på grund av ansträningen.
Idag har jag varit hos läkaren för TREDJE jäkla gången på två veckor. Ögonflammationen har blossat upp igen och jag har slut på droppar. Så nu fick jag nya dyra antibiotikadroppar, och är sjukskriven två dagar. Nu måste det ge sig, jag har set bakfull ut i två veckor...

Ska plocka lite här hemma nu och sen ge mig ut på en LÅNG powerwalk. Läkaren ville inte att jag skulle träna idag, så får väl röra på mig lite lugnare.
Ha det fint sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0